Många nya på medlemsmötet 28 januari.

På medlemsmötet igår den 28 januari hade vi glädjen att återigen välkomna nya medlemmar. Den här gången var det fem personer i alla åldrar, som var med på sitt första medlemsmöte!

Kvällens fokus var valförberedelser och planering av vårens aktiviteter. Vi stöder omval av vår nuvarande riksdagsledamot Christina Höj Larsen men beslutade att nominera och jobba för att få ytterligare en riksdagsledamot – från vår förening. Vi nominerade också flera medlemmar till landstingslistan och räknar med minst en ledamot härifrån. Listorna spikas på distriktets valkonferens i Härnösand den 22 februari och alla medlemmar har möjlighet att delta och påverka där.

Självklart diskuterade vi också hur vår lista till kommunvalet skall se ut. Den kommer vi att fastställa på vårt nästa medlemsmöte den 26 februari. Det är viktigt att alla medlemmar funderar på om de kan och vill ställa upp som kandidat och meddelar detta. Gör helst det redan före mötet genom ett mail eller ett meddelande här på FB så att styrelsen kan jobba fram ett bra förslag till mötet.

En planering av aktiviteter under våren fastställdes. Vi kommer att successivt lägga ut dessa här och på vår Facebook-sida. Årsmötet blir lördagen den 29 mars. Medlemsmötena blir en gång per månad med omsorgen, EU och arbetsrätt samt skolan som teman. Detta för att förbereda oss inför EU-valet den 25 maj och höstens val. Vi planerar också att finnas på stan ett antal lördagar inför valet och självklart på 1 maj.

Fler aktiviteter kan tillkomma. Förhoppningsvis kan något offentligt möte genomföras. En aktivitetsgrupp unga medlemmar med Hannes Berggren i spetsen bildades för att initiera ytterligare aktiviteter.