Hem

Start på valåret 2018

”Budgeten reflekterar värderingarna i ett land – Vem det värderar, vems arbete det belönar och vems arbete det inte belönar” (P. Govender)

Bästa sidobesökare, välkommen till sidan.
2018 är det valår och det betyder att det redan nu arbetas med kommande valprogram till kommun och landsting.

Och ej att glömma: Kyrkovalet nu redan den 17 september!
Jag vill uppmana alla vänsterpartister och sympatisörer att ta er till vallokalerna och rösta för solidaritet och medmänsklighet och hjälp till att stänga ute de brunblåa från kyrkornas makt och inflytande.

I morgon tisdag den 5e september sparkar vi i Vänsterpartiet i Örnsköldsvik igång vårt kommunala valarbete. Om du är nyfiken, vill hjälpa till eller ge oss åsikter är du välkommen förbi vår lokal kl 18:00(-20).

Redan nu vill vi uppmana alla er att tänka efter om ni vill stå med på en vallista. Eller känner någon som delar våra värderingar som ni vill tipsa oss om,  vi behöver fler engagerade människor! Vänsterns både styrka och svaghet är hur individuella och olika vi är i vår grupp. Alla behövs!

Vi kommer att dra igång en studiecirkel om hur det går till, och hur det är att vara politiskt engagerad. Alla, även ej medlemmar, är välkomna och det är Inte endast för de som redan nu kan tänka sig att engagera sig och stå med på någon lista. Utan det är fritt att komma på studiecirkeln och inte binda sig vid något efter man fått informationen.

Vänsterpartiet i Örnsköldsvik kommer definitivt fortsätta driva frågan om Avgiftsfri kollektivtrafik åt alla, försöka få igenom det utlovade försöket med 6timmars arbetsdag (med bibehållen lön) inom vården, och många av de andra frågorna som fanns i vårt förra valprogram. Tyvärr är det så att även om man fått igenom något, måste man ofta fortsätta att driva frågan för att inte beslutet ska tas bort/rinna ut i sanden.

Väl mött! -V i Ö-vik via Biadora Sjöberg

summary in english: 2018 is an election year and tomorrow tuesday the 5th we are kicking off campain work!
Member or just curious about us, you are all welcome by the meeting local at 18:00.
We are going to run a ”evening school” course, that Everyone are welcome to, about what it means to be a politician and how work is conducted as well as more. If you want to become a member and help form our society by working with politics, please do come.  We are welcoming everyone who are interested in signing up on one of the election lists. Come get to know us, and lets us know you, and see if Vänsterpartiets and your own social values and goals correspond.